یادگاری كه به امام پیوست
نوشته شده توسط : zwembril

حجت الاسلام سید احمد خمینی در 24 اسفند 1324 هجری خورشیدی، در شهر قم، در خانه مجاهدی وارسته به نام حاج آقا روح اللّه پا به عرصه گیتی نهاد.

مادر وی با تربیت اسلامی، صبر و استقامت را به او آموخت. سیره عملی پدرهم، او را با اخلاق اسلامی آشنا كرد.

سید احمد پس از طی دوره ابتدایی، به دبیرستان حكیم نظامی قم رفت و در آنجا در رشته طبیعی دیپلم گرفت. پس از دیپلم، بارها به عراق مسافرت كرد و در یكی از سفرها، در نجف اشرف دروس حوزوی خود را شروع نمود و همانجا به لباس مقدس روحانیت ملبس شد.

ایشان دروس سطح را از محضر اساتیدی چون ابطحی، صادقی، محمدفاضل و سلطانی بهره جست و دروس خارج را نزد حضرات آیات موسی زنجانی و حائری در قم و در نجف هم نزد امام (ره) و برادر بزرگوارش مرحوم مصطفی خمینی ادامه داد.

سیداحمد آقا خمینی فعالیت های سیاسی و انقلابی خود را در حالی كه 18 سال بیشتر نداشت، آغاز كرد. بعد از قیام 15 خرداد 1342 و تبعید امام راحل و مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی به تركیه و سپس به عراق، او به عنوان حلقه ارتباطی بین مبارزان انقلابی و امام راحل، نقشی مهمی را ایفا كرد.

دریافت اعلامیه از نجف، تكثیر آن در قم و پخش گسترده آن در سطح كشور، تنها گوشه ای از اقدامات مهم وی در آن روزهای پرمخاطره بود.

او اخبار داخل كشور را به امام خمینی(ره) منتقل می كرد و اطلاعیه ها و پیام های امام را به انقلابیون می رساند.

در سال های تبعید، حاج سید احمد نقش مهمی در صیانت از دفتر حضرت امام(ره) به عهده داشت و اتفاقات مهم را با كمال درایت رصد می كرد.

سركشی و رسیدگی به خانواده‌های زندانیان سیاسی و دیدار از تبعیدی های نهضت اسلامی از دیگر اقدامات این یادگار برگزیده امام (ره) بود.

او در روزهای اوج گیری انقلاب و پس از شهادت حاج آقا مصطفی همیشه همراه و مددكار امام راحل بود و پس از پیروزی انقلاب و سال های دفاع مقدس، نیز نقش یك رابط موفق را بین فرماندهان جبهه های جنگ و امام (ره) بر عهده داشت.

حاج سیداحمدآقا برای امام(ره)، به حق مشاوری خبره و در عین حال امین بود و دیدگاه های مهم و حساب شده ای را ارائه می كرد و آن پیرفرزانه و مغز متفكر نیز بر آن پیشنهادهای سنجیده و اثرگذار، مهر صحت و تأئید می زد.

نقش برجسته حاج احمد آقاخمینی در حفاظت هوشمندانه از وجود بزرگ معمار انقلاب، حضرت امام (ره) فراموش ناشدنی است. آن هم در زمانی كه دشمنان و بدخواهان با توطئه ها و نقشه های شوم خود به هیچ كس حتی به یك كاسب یا بچه خردسال هم رحم نمی كردند و برای نابود كردن انقلاب و خشكاندن ریشه آن، حاضر به هر گونه اقدام جنایتكارانه بودند و با توجه به مكان خانه امام (ره) و روحیه تماس مداوم ایشان با مردم، اهمیت نقش احمدآقا بارزتر و روشن تر شد، ایشان با ایجاد تشكیلات منسجم امنیتی، این كار خطیر را بر عهده گرفت و ملاقات های امام را تحت كنترل داشت و به نحو احسن از عهده این مسوولیت مهم و حساس برآمد.

پس از رحلت امام خمینی (ره) یك بار دیگر حاج احمدآقا خمینی ضمن پیروی از مقام ولایت، تمام همت خویش را معطوف به پاسداری از وصایای پدر كردند و همواره در صف پاسداری از نظام و انقلاب درخط مقدم قرار داشتند.

وی عضو مجلس خبرگان رهبری بود و نمایندگی مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی كشور را برعهده داشت و هم زمان موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی را نیز اداره می كرد و موجبات انتشار بسیاری از كتابها و نوشتارهای امام خمینی (ره) را جهت ادامه راه و اندیشه ایشان فراهم كرد.

مرحوم سیداحمد خمینی در روز 23اسفندماه 1373 پس از فعالیت های روزمره، به خواب شبانه رفت و در آستانه 50 سالگی دچار ایست قلبی شد و در 25 اسفند از این دنیای فانی بار سفر بست و بار دیگر درجایگاه همیشگی خود یعنی كنار روح بزرگ ملت ایران جای گرفت.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: انگور چینی , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: